Når man som gæst skal vælge, hvilken restaurant man vil spise på, dukker der et væld op, hvis man søger på internettet. Der vil også være et enormt udvalg, hvis man går en tur gennem byen på jagt efter en restaurant, og spørger man venner og bekendte, kan man også blive anbefalet en masse forskellige. Som restaurant kan det derfor være svært at skille sig ud fra mængden, men der findes nogle tips til, hvad man kan gøre for at styrke sit brand – læs blot med her.
Bed gæsterne give en anmeldelse
… hvis de har haft en god oplevelse. Der findes flere forskellige sider på internettet, hvor man kan skrive og læse anmeldelser om restauranter, og ofte tjekker folk en restaurant på eksempelvis Trustpilot eller Tripadvisor, inden de besøger stedet. Det styrker derfor brandet, hvis din restaurant har gode anmeldelser på internettet – men det er dog ikke altid lige til at spørge om sådan noget direkte. Der findes heldigvis lette metoder at gøre det mere diskret på. Hav eventuelt stående nederst på kvitteringen, at det er muligt at skrive en anmeldelse på den og den side, så gæsterne ser det, når de får kvitteringen, eller send en opfølgende mail ud til de gæster, der bestiller bord online, hvori du spørger, om alt var som det skulle være, og beder gæsterne skrive en anmeldelse af deres besøg.
Udbred navn og logo
For at sprede kendskabet til en restaurant og derved styrke brandet, er det vigtigt, at navnet på stedet og eventuelt restaurantens logo bliver så udbredt som muligt – og som restauratør findes der faktisk nogle helt simple måder at gøre det på. Eksempelvis kan man få kildevand med logo, således at gæsterne får en flaske vand, hvor restaurantens navn står på, eller man kan få trykt logoet på restaurantens servietter. Dette er ting, som gæsterne kan finde på at tage med ud fra stedet, og derved vil flere folk blive eksponeret for det.